Mijn Intio
Menu
Logo Intio 2022
Mijn Intio
Menu

Hoe maak je een E-mailadres aan in DirectAdmin

Met DirectAdmin is het aanmaken van een e-mailadres simpel. Volg deze stapsgewijze handleiding en binnen no-time kun je professionele e-mails versturen vanaf je eigen domein.

  1. Inloggen op DirectAdmin:

    Ga naar de DirectAdmin-webinterface en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Deze gegevens heb je via de email gehad na een bestelling.

  2. Navigeer naar E-mailbeheer:

    Zodra je bent ingelogd, zoek je naar de sectie ‘E-mailaccounts’ of ‘E-mailbeheer’ in het dashboard van DirectAdmin. Deze sectie kan zich bevinden onder ‘E-mailbeheer’ of een vergelijkbare naam.

  3. Kies een domein:

    Als je meerdere domeinen hebt, selecteer dan het domein waarvoor je het e-mailadres wilt maken.

  4. Klik op ‘E-mailaccount toevoegen’:

    Zoek naar de knop of link met de tekst ‘E-mailaccount toevoegen’ en klik erop.

  5. Voer de gevraagde gegevens in:

    Vul het gewenste e-mailadres in het daarvoor bestemde veld in. Kies ook een sterk wachtwoord en voer dit in het juiste veld in. Je kunt ook opties vinden om de mailboxgrootte in te stellen en doorstuuradressen toe te voegen, afhankelijk van de functies die beschikbaar zijn.

  6. Bevestig en maak het account aan:

    Controleer de ingevoerde gegevens zorgvuldig om er zeker van te zijn dat alles correct is. Klik vervolgens op de knop om het e-mailaccount aan te maken.

  7. Test je nieuwe e-mailadres:

    Nadat het e-mailaccount is aangemaakt, kun je het testen door een e-mail naar dit adres te sturen en te controleren of je het kunt ontvangen.

  8. Optioneel: Configureer een e-mailclient:

    Als je e-mails via een e-mailclient zoals Outlook, Thunderbird of Apple Mail wilt lezen en verzenden, moet je de juiste instellingen configureren. Dit omvat het invoeren van het e-mailadres, wachtwoord, serveradressen en poortnummers.